Vad har hänt sedan senast? Det har varit fortsatta problem med läckage från bryggan och ner. Men nu har vi hittat källan till bekymren. Det läcker genom akterskottet i styrhytten! Vid en häftig regnskur befann jag mig inne på bryggan och märkte då att det bildades pölar inne i styrhytten på akterkanten. Det rann helt enkelt genom skarvar i skottet och vid rutorna. Det akuta problemet löstes genom att vi skaffade en lättviktspresenning som vi spände upp så att den täckte hela skottet. Den är lätt att hantera, så när vi är ute och kör är den nedtagen, men sätts sedan upp så fort Herkules är förtöjd på sin vanliga plats. Nu har jag dessutom påbörjat skrapning och slipning av teaken, så efter att det är klart, skall vi täta alla springor och sedan åter behandla teaken på lämpligt sätt. Sedan bör det problemet vara ut värden! (Peppar, peppar!!!) Det har naturligtvis körts en del turer sedan förra nyhetsbrevet, och här nedan kommer en summering av dem. 13/5 En sjöbegravning vid Ekeskärsbådan med 24 passagerare 29/5 En körning till Vinga med 11 pass. 2/6 En skärgårdstur med 10 pass. 5/6 En körning i hamnen med 7 pass. 9/6 En körning i egen regi med anledning av ’Götheborgs’ återkomst. 26 pass. 13/6 Medlemstur i skärgården, 24 pass. 27/6 Eskorterade ’Pater Noster’, den renoverade fyren, in till Operan. Hade 18 pass med på resan. Ni kanske tycker att det blir lite väl långt mellan nyhetsbreven, och visst gör det. Men tyvärr får ni nog vänja er vid att det blir lite långt mellan nyheterna. Jag skall försöka att bättra mig, men lovar inget bestämt. Kalle