Som ni märker drar det ut mer och mer mellan de olika nyhetsbreven. Det beror till viss del på personliga problem, jag har helt enkelt inte möjlighet att hålla på så mycket. Jag hoppas att det snart skall bli bättre nu när hösten snart gör sitt intåg. Vi får väl se. Sedan förra brevet har vi haft en del körningar och andra aktiviteter. 30/6 hade vi en körning i samband med ett bröllop. Resan gick från Stenpiren ut till Nya varvet i ett fint väder med nöjda gäster. Den7/7 var det dags för nästa bröllop. Denna gång hämtade vi gästerna på Eriksberg och körde dem ut till gamla KA:s hamn. Brudgummen var anställd av försvaret, så erforderliga tillstånd till angöring hade han fixat. Vi gjorde en liten sväng ut mot Älvsborgs fästning innan vi gick in och släppte av de 34 gästerna. 11/8. Åter bröllop. Denna gång hämtade vi gästerna vid Klippan och körde dem ut till Långedrags ångbåtsbrygga. Brudparet föredrog att ta bil ut, men de 29 gästerna hade trevligt ombord och dröjde sig kvar lite extra. Den 10 – 12 augusti deltog vi i ’Nordsteam 2007’, ett möte med gamla veteranbåtar som denna gång arrangerades av ’Sällskapet Ångbåten’ i Göteborg. Som redan noterats hade vi en körning med bröllopsgäster inbokad den 11:e, så vi kunde inte deltaga i alla aktiviteter. Men vi låg i alla fall ett tag vid skeppsbrokajen och visade upp oss. Sällskapet Ångbåten skall ha all heder av arrangemanget, Det var välbesökt, tyvärr inte av media. Senaste körningen vi har haft var den 25/8, återigen en körning med bröllopsgäster från Klippan till Nya Varvet. Inte mindre än 65 personer njöt av den lite blåsiga men trygga färden. Vad anbelangar arbete ombord så lutar vi oss mot två personer för det mesta, Olle K och Kjell M. Olle svetsade en plåt för ett hål i bordläggningen akterut på babordssidan där ett rör från ett spygatt genom årens påverkan hade ’försvunnit’. Det uppkomna hålet satt bakom el-tavlan i maskin, inte den mest ideala placeringen med tanke på att det inte var så långt ner till vattenlinjen. Det är i alla fall nu fixat. Sedan har Olle och Kjell gemensamt sett till att köra rost under avbäraren på babordssidan och att även bättra på målning på insidan och överdelen av brädgången. Det finns så mycket att göra, men så få gubbar för att utföra det. Jag börjar bli lite pessimistisk beträffande framtiden, men vi får väl inte kasta yxan i sjön riktigt ännu. Vi har ett par körningar kvar som är bokade, och efter det lär vi lägga upp henne för säsongen. Hoppas då att det blir lite mer tid över för att lägga på vår kära gamla klenod