Det första som nu har hänt är att jag har ändrat rubriken för mina små ’litterära konstverk’. Med tanke på den oregelbundna leveransen tycker jag att ordet ’veckobrev’ ger fel association. Så hädanefter kommer de att numreras i löpande följd, med början av nr. 01 varje år. Det är min förhoppning att de skall komma med lite tätare mellanrum nu när seglationssäsongen kommit igång. Men man vet aldrig!!! I tisdags, den 8:e, körde vi årets första charterresa. Det var en tretimmars körning för Vattenfall, riktigt trevligt tyckte de jag talade med. Det första klirret i kassakistan mottogs med tacksamhet. Vi har varit ute och rört på oss en del innan detta. Bl. annat till Gotenius för att lämna iland, och senare hämta, vår livflotte. Nya bestämmelser gör att, om vi skall kunna segla fullt ut i vårt ’seglationsområde’, är vi tvungna att ha ytterligare en flotte för samtliga ombord. Detta om den första inte skulle fungera. Vi har fått tips om en flotte, även den en 50-mans, som vi antagligen kommer att införskaffa. Detta innebär att vi får ändra planeringen av flottarnas position. Tack vare Olle Karlsson från Uddevalla fixar det sig nu. Han har redan skiftat den befintliga ’vaggan’ till bb:s låring, och är i färd med att tillverka ytterligare en vagga för den nya. Den kommer, följaktligen, att få sin position på sb:s låring. Kompassen är nu i stort sett klar, det enda som saknas är belysningen och fastsättningen av D-korrektorerna. Detta hade inte varit möjligt utan den hjälp vi fått av Agne Karlsson på Lyth o Stockholm, gubbarna på Gotenius varv samt alla andra som, om inte annat, bidragit med glada tillrop! Den träratt som Mikael Ekeblad fixat till oss står nu också uppe i styrhytten och väntar på att intaga sin plats. Kalle