Under veckan som gått har arbetet med att återställa maskinutrymmet efter pannbytet startat på allvar. Vår eminente maskinchef (och tillika ordförande) har äntligen slutat sitt arbete och har nu lite mera tid att ägna åt gamle Herkules. Han ses nu därnere i stort sett varje dag. Förutom arbetet med rengöring har han nu fixat hydrofortanken så att vi nu har fungerande vatten i byssa och hytter igen. Ganska skönt när man skall vaska av ”tassarna” efter en dags arbete ombord! På däck fortsätter arbetet med att återställa åsarna för kapellet över akterdäck. Alla beslag på mittåsen är nu åter monterade och vi har påbörjat arbetet med att passa in alla tväråsar. Det visar sig nu att anledningen till att mittåsen inte var riktigt rak är att hänföra till det faktum att endast två lika långa par kunde hittas. Alla övriga var olika långa. Vi kommer nu, med hjälp av Olle Karlssons från Uddevalla svetskunskaper, att kapa och förlänga eller förkorta efter behov, så att vi till slut har åsar som passar perfekt. Därefter kommer kapellmakaren ombord och tar mått för att så snart som möjligt börja sy upp vårt nya, av Ole Christiansen sponsrade, kapell. Det har under veckan, enligt Lasse Z, varit några intresserade ombord som kan tänka sig att hjälpa till med arbetet. Det är bara att hoppas att det visar sig stämma, för alla skall veta att det behövs! Vi är för närvarande alldeles för få för att det i längden skall fungera! Vi behöver också nya gubbar som kan köra, d.v.s. folk med behörighet. Kalle